TheFitnessViking

Direktlänk till inlägg 23 januari 2014

Motivation till Träning !?!?

Av Oscar Throedsson - 23 januari 2014 17:03

Så. Nu är mitt benpass avklarat. Snart dags för lite middag. Blir kyckling, ris och grönsaker. 
Tänkte på att många tappar motivationen av vintern när jag gick till gymmet. Vilket jag kan förstå. Det är kallt, slaskigt (vissa områden). Man vill inte riktigt lämna sin varma goa bostad. 

Jag försöker alltid se mitt mål, kolla videos på uTube, läsa mm. Ni kommer få några schyssta videos från utube här nere sen. För både tjejer och killar. 

Själv är jag en person som är svart lr vit. Det är sällan jag gör något lagom. Jag ger mig på träningen ordentligt och det är något jag har fastnat förr. Jag har ett mål och kollar bara i den riktningen. Ibland kan jag vara för mycket i NUET. 
Försöker att undvika det när det kommer till att se resultat. Då brukar jag blicka bakåt för då kan jag se framstegen till idag. Kollar framåt vart jag är på väg och inte existera så jätte mycket här o nu. Många väljer att börja träna för att dom inte är nöjda med sina muskler, former eller generellt hur dom ser ut. Varför då kolla i nuet när man tycker det är så tragiskt och deprimerande? Självklart finns det ljusa dagar med. 

För mig handlar det inte om jag är tjock, för smal, knubbig, extremt vältränad. Vi alla har olika syner på hur vi ska se ut. Att coacha folk handlar inte bara om att ge dom ett tränings schema, mat schema och uppföljande samtal för att se hur det går. Utan även hjälpa någon psykiskt. Man lär sig den praktiska biten ganska snabbt. Vilka övningar och vad för mat man vill äta och ska äta för att nå sitt mål. Ofta är det psyket som spökar. Jag kommer inte klara detta, vad håller jag på med, fan vad ful jag är, det händer inget mm. Att coacha någon betyder också att jag ska finnas till hjälp att bryta ner dom tankarna och få personen på topp igen. Så jag avslutar med ett citat jag tycker om. 

"Du är inte fet, du bär på fett, det går att ta av precis som jackan du bär på"

Motivations videos...
Killar...
http://www.youtube.com/watch?v=ioe9l5jmqmw
http://www.youtube.com/watch?v=mgmVOuLgFB0 (min favorit)
http://www.youtube.com/watch?v=9z4Kft47kBM
Tjejer
http://www.youtube.com/watch?v=nNxeRBi1KvM
http://www.youtube.com/watch?v=-9xQeTUcUoI
http://www.youtube.com/watch?v=oNs1ZxGRFYU

PS: Kommer upp en text om protein snart. Följer upp den texten med fakta om aminosyror. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Oscar Throedsson - 25 januari 2014 18:12

Tjena, ja titeln är helt korrekt. Då jag bara tränar en kille just nu nere i italien så tänkte jag göra lite gratis träning. Detta är dealen. Jag tar på mig max 3 st nu. Gärna blandade så det inte bara blir tjejer som ska gå ner i vikt eller killar s...

Av Oscar Throedsson - 23 januari 2014 21:09

När man har ett problem så tror så många att man är ensam om det. Fast det är inte så! Det är fel! Låt mig förklara min syn på det hela gott folk. Delar av min historia som forma mig. Jag blev misshandlad, huvudet dunkad i sängen, väggar, dörrar skak...

Av Oscar Throedsson - 23 januari 2014 19:10

Vad är protein? Protein eller äggviteämne som det hette förr. Är en molekyl som egentligen står för allt levande. En proteinmolekyl består av aminosyror som hålls ihop av långa kedjor. Det mesta proteinet är mer eller mindre glykosylerade. Det menas...

Av Oscar Throedsson - 23 januari 2014 13:06

Tjena. Jag är en ny kille på bloggplatsen. Tänkte att jag testar detta lite. Är du intresserad av träning så är jag defenetivt rätt kille att följa. Lite uppdatering vad jag har gjort nu senaste månaden då. Har gått på diet och klyvt bort ganska myck...

Presentation


Åsikter, artiklar, texter, bilder, videos, fakta och självklart besvarar jag frågor på bloggen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards